HU | EN
Regisztrci » Elfelejtette jelszavt?
The Fishmarket, selfish hal termkek

Minden amit az OMEGA-3-ról tudni kell

Az állati vagy növényi eredet zsírok, összetett, hosszú szénláncú vegyületek, zsírsavakból épülnek fel. A szénláncban elforduló ketts kötések száma alapján telített, egyszeresen telítetlen és többszörösen telítetlen zsírsavakat különböztet meg a táplálkozás élettan tudománya. Ennyit a száraz kémiáról!

Ami számunkra, laikusok számára fontos tudnivaló, hogy a telítetlen zsírsavak megfelel jelenléte az emberi szervezetben elengedhetetlen az egészséges élethez. Részt vesznek a sejtmembrán felépítésében és fontos szerepük van a gyulladásos válaszreakciók kiváltásában. Az Omega 3 zsírsav csoport egyes típusai képesek biokémiai folyamatok indukálására, amely csökkenti a szív és érrendszeri megbetegedések kialakulását.

Ugyanakkor az emberi szervezet nem képes saját maga szintetizálni ezen esszenciális zsírsavakat, így a szervezetünkbe ezek csak a táplálékkal juthatnak be!

Ezen fontos zsírsavak fként halolajakban fordulnak el, nem csoda tehát, hogy azokban az országokban, ahol a halfogyasztás nagyobb mérték, statisztikailag kimutatható, hogy a társadalomban a szív és érrendszeri megbetegedések száma jelentsen kisseb.

Az Omega 3 zsírsavak csökkentik a trombózis kialakulásának valószínségét, mivel gátolják a vérlemezkék egymáshoz tapadását, részt vesznek az agy lipoprotein membránjának felépítésében, szerepet játszanak az egészséges idegi és látásfunkciók kialakításában és fenntartásában.

Számos kutatás foglalkozik az Omega 3 és Omega 6 zsírsavak rákmegelz, öregedést és kromoszómakárosodást csökkent hatásával, és szinte felsorolni is nehéz a bizonyítottan jótékony élettani hatásokat.

Tehát együnk sok halat!